Årsmøde 2006

Fredag den 24. marts mødtes ungegruppen til det årlige ungemøde i forbindelse med foreningens årsmøde. Stedet var denne gang Roskilde, og det blev traditionen tro en tur, hvor der blev snakket og grinet meget. Efter at være blevet indkvarteret på hotel Comwell blev det til en lille improviseret turnering i bordfodbold og dart, inden vi tog til bowlingcenteret i Roskilde, hvor aftensmaden stod klar. Lars, der havde brilleret i både bordfodbold og dart, fortsatte stilen og viste os andre, hvordan man tager kegler.

En omgang på spil
Klokken 21 blev discolyset tændt.Det betød, at man kunne vinde en omgang til banen, hvis der kom en gul kegle forrest, og der blev lavet strike. Efter vi havde haft et par ’missere’, lykkedes det til sidst for Ronni. Derefter kunne han slet ikke lade være med at lave strike, så det blev til fem i træk. Flot afslutning, som betød, at han vandt omgangen. Efter to timers bowling gik vi videre på opdagelse i Roskilde og endte på et værtshus, hvor der blev spillet terninger i stor stil. Klokken var et godt stykke forbi ét, da vi var tilbage på hotellet.

Ungegruppens aktiviteter fremover
Lørdag startede dagen med et møde i ungegruppen, hvor vi diskuterede, hvilke aktiviteter vi skal lave fremover. Der var enighed om, at deltagerantallet til de sidste par aktiviteter ikke har været højt nok, så det er blevet tid til at prøve noget nyt. Den førstkommende aktivitet bliver en koncerttur i løbet af efteråret. Tid, sted og band ligger ikke fast endnu, men der kommer en indbydelse i løbet af sommeren.

Der bliver også arbejdet videre med at genoplive skituren, som tidligere har været afholdt med succes. Vi blev sidste år inviteret af svenskerne til at komme med på deres skitur, men indbydelsen kom for sent til, at vi kunne nå det. Det er derfor oplagt, at vi prøver at arrangere en tur til Sverige til vinter. På længere sigt vil vi nok forsøge os med en udlandstur i stil med Helsinki-turen for nogle år siden.

Endelig snakkede vi om, hvordan vi kan få opdateret kontaktinformation om de unge. Der var mange, som vi ikke kunne få fat i denne gang, fordi det telefonnummer eller e-mail, som står i foreningens medlemsdatabase, ikke længere er gældende.

Indtil videre vil vi opfordre de unge, som har lyst til at mødes i ungegruppen, til at sørge for at sende nye telefonnumre og e-mail-adresser ind til foreningen. Et mere udførligt referat fra ungemødet findes på www.los-bleedos.dk.

Teambuilding
Efter frokost var det blevet tid til årsmødet, som man kan læse mere om tidligere i bladet.

Om aftenen blev hjernecellerne og kæbemusklerne sat på prøve, da vi i to hold lavede et mini-teambuilding kursus. Opgaverne gik blandt andet ud på at finde og demontere bomber, at få otte søm til at balancere oven på ét søm, at få en elastik fra næsen og ned om halsen uden brug af hænder og at kravle igennem et stykke A4 papir.

Der blev gået til opgaverne medstor entusiasme, og den endelige stilling var meget tæt. Der blev dog fundet et vinderhold, som blev præmieret med lidt til den søde tand.

Herefter blev terningerne fundet frem til en omgang ”træmand”. Et sjovt spil, hvor man undervejs laver nye regler. Sjældent er der grinet så meget – specielt da en regel påbød, at vi skulle tale russisk, hvilketi praksis betød at alle ord skulle ende på –ski. Meget-ski morsomt-ski! Festen varede til langt ud på natten – helt indtil urene skulle stilles frem.

Afslutning og hjemrejse
Efter en (kort) nats søvn var det søndag formiddag tid til den formelle del af årsmødet: Generalforsamlingen. Senere på dagen var vi med til foredrag og frokost, inden det over middag var tid til at sige farvel og drage hver til sit. Alt i alt endnu en rigtig festlig ungetur, hvor der er blevet snakket, grinet og joket i stort format. Jeg glæder mig allerede til næste gang ...

Christian Krog Madsen

Artiklen stammer fra BløderNyt, juni 2006