Aktiviteter for børn og forældre

Forældre/børn-seminarer
Hvert år afholder Danmarks Bløderforening et seminar for børn med blødersygdom eller ITP og deres forældre.

Det foregår en weekend, og her får du rig lejlighed til at tale med de andre forældre og møde de andre bløderbørn, der er lige så sunde og sprælske som "almindelige" børn.

Det kan være en stor lettelse at tale med nogen, som ved præcis, hvad det er, du snakker om - og som forstår dine tanker, fordi de selv har været/er i samme båd. På seminarerne er der også oplæg og gruppearbejde om temaer, som er valgt af forældrene, mens børnene bliver underholdt og passet af børnepasserne.

Sommerlejr
Når dit barn fylder 7 år, kan han/hun komme med på foreningens sommerlejr for bløderbørn og børn med ITP. På sommerlejren kan dit barn lære andre børn i samme situation at kende. Vigtigt er det også, at børnene på sommerlejren efterhånden lærer at tage deres medicin selv. Det giver de bedste muligheder for uafhængighed og selvstændighed senere i livet. Sommerlejren er for børn i alderen 7-17 år.

Besøg sommerlejrens facebook-side og se bl.a. billeder her »