Møde om unge og ansvar for egen behandling

Dato:
Fredag, 5 januar, 2018
Sted:
Danmarks Bløderforening, København

Er du interesseret i at vide mere om, hvad der sker i overgangen fra bløderbarn - under forældreopsyn – til at blive en selvstændig ung bløder, med ansvar for egen behandling?

Antropolog Gitte Lee Mortensen fra firmaet  AnthroConsult holder oplæg i Bløderforeningen fredag d. 5. januar 2018 fra kl. 16-18 og om den nyeste viden om unge og adhærens - med særligt fokus på hæmofili.

I sit oplæg vil Gitte Lee Mortensen komme ind på vigtige faktorer i en succesfuld overgang fra barn til voksen med blødersygdom. Oplægget er baseret på et litteraturstudie af, hvad der fungerer og hvad der kan være en barriere, når unge blødere overtager ansvaret for deres egen behandling. I sit oplæg vil hun blandt andet komme ind på, hvordan man måler medicinefterlevelse, livskvalitet, egenomsorg og ønsker ift. behandling og sundhedsfaglig støtte blandt unge.

Mødet er gratis for alle medlemmer af Danmarks Bløderforening. Derudover er sundhedsfaglige ved Rigshospitalet og Aarhus Universitetshospital også velkomne.

Arrangementet foregår i Danske Patienters mødelokale. Adressen er Kompagnistræde 22, 1. sal, i baghuset, 1208 København K.

Der vil være forfriskninger under mødet.

Er du interesseret i at deltage, kan du tilmelde dig til ved at kontakte foreningen på e-mail til dbf@bloderforeningen.dk eller på telefon 33 14 55 05. Når du tilmelder dig, skal du oplyse dit navn og din e-mailadresse.

Gitte Lee Mortensens litteraturstudie og oplæg er sponsoreret af medicinalfirmaet Pfizer.