Støtte fra medicinalindustrien

En række medicinalfirmaer har valgt at støtte op om Bløderforeningens arbejde for mennesker med hæmofili, von Willebrands sygdom, ITP og sjældne blod-/blødersygdomme.

Se sponsoraftaler her »

2018

Pfizer har støttet møde d. 5. januar 2018 for foreningens medlemmer om transition fra barn/ung til voksen.

2017

Gilead har støttet udgivelsen af to videnskabelige artikler om livskvalitet blandt HIV-smittede blødere.

CSL Behring har støttet i 2017 støttet Kvindetur og 50+ semninar, samt medlemsbladet Blødernyt. CSL Behring har også støttet oversættelse af pjecen 'Hvor er Mary?' samt event på Folkemødet til oplysning om blødersygdomme hos kvinder.

Shire Denmark har støttet oversættelsen og produktionen af informationspjecen 'Hvor er Mary?' om von Willebrands sygdom.

Novo Nordisk har støttet foreningens årsmøde, der blev afholdt den 22.-23. april 2017 i Skælskør.

Pfizer har støttet afholdelse af årsmøde i Bløderforeningen 2017 samt materiale om blødersygdom og til stikketræning.

Swedish Orphan Biovitrum (SOBI) har støttet afholdelse af årsmøde og generalforsamling i Bløderforeningen 2017, samt kopieret foreningens årsberetning 2016 (150 stk).

Roche har støttet Bløderforeningens deltagelse i Konferencen International Exchange Experience for Patient Organisations samt deltagelse i Rare Disease. Begge møder arrangemeret og afholdes af Roche den 14.-17. marts 2017 i Madrid, Spanien. Roche har også støttet afholdelse af Bløderforeningens årsmøde den 22.-23. april 2017 på Kobæk Strand, Skælskør og foreningens deltagelse i EHC konference 2017 i Vilnius, Litauen. Derudover har Roche også støttet Danmarks Bløderforenings deltagelse i WFH kongres 2018 i Glasgow.

Bayer har støttet Danmarks Bløderforenings deltagelse i EHC konference 2017 i Vilnius.

Octapharma har støttet Danmarks Bløderforenings årsmøde og generalforsamling i 2017, samt støttet oversættelsen af pjecen 'Hvor er Mary?' samt event på Folkemødet til oplysning om blødersygdomme hos kvinder.

2016

Baxalta/Shire har støttet foreningens årsmøde og registreringsafgift til World Federation of Haemophilia kongressen, publiceringen af Livskvalitetsundersøgelsen fra 2012 og telemedicinprojektet.

Swedish Orphan Biovitrum (SOBI) har støttet EHC kongressen i Stavanger, Norge, og det nordiske møde i Reykjavik på Island samt studietur til Manchester.

Novo Nordisk har støttet foreningens årsmøde, der blev afholdt den 9.-10- april i Middelfart, foreningens deltagelse i Nordic Haemophilia Patient Fitness Workshop den 8. september og publiceringen af Livskvalitetsundersøgelsen fra 2012.

Pfizer har støttet foreningens deltagelse i World Fereration of Haemophilia Congress i Orlando, USA, fra den 24.-28. juli og foreningens 50+ seminar den 24.-25. september.

Novartis har støttet foreningen arbejde.

Bayer har støttet foreningens årsmøde, der blev afholdt i Middelfart den 9-10. april, og foreningens deltagelse i World Federation of Heamophilia (WFH) kongressen i Orlando den 24.-28. september 2016.

CSL Behring har støttet foreningens kvindetur, netværkssmøde for 30-49-årige blødere, deltagelse i World Fereration of Hemophilia (WFH) kongressen, studietur til Manchester samt foreningens medlemsblad, Blødernyt.

Se sponsoraftaler her »