Livskvalitetsundersøgelsen publiceres internationalt

Danmarks Bløderforening får støtte af Baxalta/Shire og Novo Nordisk til publicering af data fra livskvalitetsundersøgelserne blandt danske blødere.

I efteråret 2012 gennemførte Danmarks Bløderforening for tredje gang en undersøgelse, der kortlagde blødernes oplevelse af egen livskvalitet. En undersøgelse, der også blev gennemført tilbage i 1989 og i 2001. Det gør det muligt at sammenligne data, og det har givet helt unik og meget værdifuld viden om udviklingen i blødernes livsvilkår de seneste tre årtier.

Med støtte fra medicinalvirksomhederne Baxalta og Novo Nordisk er det nu muligt at få publiceret resultaterne af undersøgelserne i et videnskabeligt tidsskrift. En styregruppe bestående af repræsentanter fra Bløderforeningen, overlæge Lone Hvitfeldt fra Aarhus Universitetshospital og afdelingslæge Eva Funding fra Rigshospitalet vil i samarbejde med Københavns Universitet og professor Jakob Bue Bjørner gennemføre projektet.

Baxalta/Shire støtter projektet med 175.000 kroner og Novo Nordisk støtter med 100.000 kroner. Stor tak for støtten.

Læs livskvalitetsundersøgelsen fra 2012 her >>

Se samarbejdsaftalen med Baxalta her >>