Design et kampagnelogo og vind biografbilletter

Du kan hjælpe Danmarks Bløderforening med at skabe opmærksomhed om kvinder, som lider af blødersygdom, ved at designe et logo til kampagnen #blødtigennem.

Kampagnens logo skal være med til at skabe større opmærksomhed om kvinder med blødersygdomme, så flere får den hjælp og rådgivning, der har brug for. Vinderen af konkurrencen modtager et gavekort til en tur i biografen for to personer.

Vinderlogoet skal blandt andet bruges af foreningens deltagere i Feminas Kvindeløb i foråret 2018. Logoet vil også blive brugt og eksponeret i materialer og promovering af kampagnen fremover.

Har du mod på at designe logoet til den landsdækkende kampagne, skal du blot sende dit design ind til Bløderforeningen senest fredag d. 6/4. Du deltager i konkurrence ved at indsende dit logo til esv@bloderforeningen.dk. Angiv dit navn i din e-mail og skriv gerne, hvad du har gjort dig af tanker om dit logo. Vinderen får besked medio april og vinderlogoet offentliggøres på foreningens årsmøde d. 14. april.

Krav til logo
Logoet bør være iøjnefaldende og give associationer til kvinder og/eller blødersygdom.

Logoet må maksimalt have tre farver.

Logoet skal indsendes i et af følgende formater: pdf, eps eller ai.

Formålet med kampagnen #blødtigennem
Kampagnens mål er at skabe mere fokus både blandt kvinder og hos almen praktiserende læger om, at kvinder med kraftige og langvarige blødninger skal undersøges. En større opmærksomhed på, at kvinder også kan have blødersygdom vil betyde, at flere får stillet den rette diagnose. Alt for mange kvinder lider af kraftig menstruation, har mange blå mærker og næseblødninger. Nogle er blevet diagnosticeret og har fået den rette behandling, men det er langt fra alle, der er i den situation. For kvinders blødninger er stadig for mange et tabu.

Udgivet: 14-03-2018

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.