HIV-smittede blødere tilbydes nu COVID-19-vaccine

På lige fod med andre hiv-smittede vil hiv-smittede blødere blive indstillet til vaccination mod COVID-19 som en del af fase 1 af vaccinationsprogrammet. Det oplyser de infektionsmedicinske afdelinger på Rigshospitalet og AUH.

Efter indstillingen fra de infektionsmedicinske afdelinger vil du automatisk modtage en henvisning til vaccination i din e-boks. Når du får en invitation til vaccination, skal du selv gå ind og booke tiden i vaccinebooking-systemet.

Vaccinen mod COVID-19 skal gives i musklen. Hvis du har blødersygdom og er i fast forebyggende behandling med blødermedicin, må du få vaccinen i timerne efter vanlig profylaksedosis. Hvis du ikke er i forebyggende behandling, skal du kontakte dit hæmofilicenter for anvisninger.

Læs mere om blødersygdom og vaccination mod COVID 19 her »

Udgivet: 8. januar 2021

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.