Patientberetning om forsøg med genterapi

I Blødernyt fra december kunne man læse om et internationalt forsøg med genterapi. Bent Holmstrøm er dansk deltager i forsøget og fortæller her om sine oplevelser.

Hæmofilicentret ved Rigshospitalet og hæmofilicentret i Frankfurt am Main samarbejder om det nye forskningsprojekt, der har potentiale til at ændre livskvaliteten for mennesker, der har hæmofili B i svær grad.

Bent Holmstrøm er den eneste danske patient, der er med i det internationale forsøg med genterapi. Her kan du læse Bents egen beretning om at deltage i forsøget.

I Blødernyt fra december 2015 bragte vi et interview om forsøget med overlæge Peter Kampmann fra Rigshospitalet.