Retningslinjer for Bløderlejr 2020

D. 4. juli håber lejrchef Tem Folmand & Co at kunne byde velkommen til årets bløderlejr. Planlægningen er i fuld gang, men intet er sikkert endnu. Først efter d. 8 juni, når 3. fase af genåbningen efter corona-pandemien forhåbentlig godkendes af regeringen, vil vi få grønt lys til at forsamles flere og til at afholde sommeraktiviteter for børn og unge.

Følger samme retningslinjer som efterskolerne
Mens vi venter – og håber – er vi samtidig i fuld gang med at planlægge, hvordan bløderlejren kan leve op til myndighedernes krav og anbefalinger om, hvordan smitte med corona-virus forebygges. Der arbejdes blandt andet på at opdele børnene i familiegrupper, som det er foreslået i retningslinjerne for efterskolernes genåbning. De retningslinjer, som gælder for efterskolerne, vil vi bruge som vejledning for afholdelse af bløderlejren. Læs retningslinjerne her >>

Havregården Kostskole i Gilleleje, hvor bløderlejren afholdes i år, har været fungerende under hele corona-nedlukningen. Derfor har skolen allerede fået opgraderet og godkendt sin rengøringspraksis af Sundhedsstyrelsen.

Ved mistanke om smitte
Der vil være ekstra opmærksomhed på sygdomstegn og der vil blive handlet hurtigt, hvis der er mistanke om coronasmitte. Hvis der er symptomer på corona-smitte vil barnet blive isoleret fra de andre børn og forældrene skal komme og hente barnet med det samme. Hvis et barn eller en medhjælper diagnosticeres med corona-virus vil hele bløderlejren blive lukket og alle deltagere hjemsendt.

For at nedbringe risikoen for smitte vil der i år ikke være besøgsdag for forældre om onsdagen og der vil som udgangspunkt ikke blive dagsture til forlystelsesparter o.lign.

Mange af reglerne kender børnene allerede fra skoledagen. Og selvom det bliver en bløderlejr under andre forhold, end det plejer, som er der som altid garanteret en sjov, hyggelig og lærerig uge!

Tilmelding
Bløderlejren afholdes d. 4-11. juli 2020 – under forudsætning af, at der gives grønt lys fra myndighedernes side d. 8. juni. Indtil da holder vi åbent for tilmelding.

Spørgsmål og kontakt
Kontakt Bløderforeningen på telefon 3314 5505 eller lejrchef Tem Folmand på telefon 2988 3263, hvis du har spørgsmål.

Udgivet: 19. maj 2020

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.