World Haemophilia Day 2020

D. 17. april afholdes World Haemophilia Day 2020 – dagen hvor mennesker over hele verden skaber opmærksomhed omkring blødersygdomme og sætter fokus på behovet for bedre adgang til behandling for alle klodens blødere.

Virtuel fejring

Verden over har blødersamfundet siden 1989 markeret dagen d. 17. april. Trods coronavirus er i år ingen undtagelse. Planlagte arrangementer for fejringen af opmærksomhedsdagen er naturligvis aflyst. Dagen markeres i stedet virtuelt og på de sociale medier.

Den europæiske sammenslutning for bløderforeninger, EHC, vil i den kommende uge markere dagen ved at dele online videoer, artikler og podcasts (engelsksproget). Se mere på EHC's hjemmeside her >>

Du kan også læse mere om World Haemophilia Day 2020 på verdensorganisationen World Federation of Haemophilia's nye hjemmeside her >>

Vær med i den virtuelle fejring på Bløderforeningens Instagram

I Danmarks Bløderforening  fejrer vi også dagen virtuelt. Markeringen sker på vores nye Instagram-profil @danmarks_bloderforening.

Du kan være med og vise din støtte ved at bære rødt. Spred budskabet ved at dele et billede på Instagram, hvor du har et rødt stykke tøj på. Det kan være alt fra en bluse, et par sko, en hat eller måske en butterfly – kun fantasien sætter grænser.

Del dit billede med os, ved at tagge @danmarks_bloderforening.

Udgivet: 16. april 2020

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.