Forældre/børn-seminar 2021

Bløderforeningen inviterer endnu engang til Forældre/børn-seminar for børn med blødersygdom og deres familier. Denne gang går turen til Legoland Hotel og Konference, hvor der udover faglige indspark også er afsat tid til en sjov dag i forlystelsesparken.

Dato: 3.-5. september 2021

Sted: Legoland Hotel og Konference, Aastvej 10, 7190 Billund

Sidste år måtte vi aflyse Forældre/børn-seminaret, som vi kender det, på grund af corona. Så i år tager vi revanche og inviterer børn med blødersygdom – både hæmofili, von Willebrand, ITP og de helt sjældne blødersygdomme – og deres familier til en weekend i Legoland.

Sjov, stikkeskole og patientuddannelse i børnehøjde
Vi mødes fredag og spiser en god middag sammen. Lørdag holder vi fælles stikkeskole. For børn og familier med ITP vil der være fokus på, hvordan man kan genkende symptomer på lave blodpladetal.

Hæmofilisygeplejerske Maj Birkedal fra Rigshospitalet kommer og fortæller om patientuddannelse til børn med blødersygdom. Maj har udviklet materiale, som bruges ved hæmofilicenteret på både Rigshospitalet og Skejby. Patientuddannelse sikrer, at både børn og forældre bliver klædt godt på at til at håndtere livet med blødersygdom gennem både barndom og ungdom.

Der vil også være tid til at udveksle erfaringer om, hvordan man bedst muligt inddrager børnene i egenomsorg og -behandling, så det er tilpasset forskellige alders- og udviklingstrin.

Tem Folmand, som er næstformand for Bløderforeningen og lejrchef for Bløderlejren, kommer og viser billeder og fortæller om, hvad der foregår på en bløderlejr – hvordan der ugen igennem både er fokus på sociale aktiviteter og at lære deltagerne om deres sygdom i børnehøjde.

Lørdag vil der være børnepassere, som vil være sammen med børnene, mens der er sessioner for de voksne.

Søndag er det tid til en sjov, fælles tur i Legoland.

Læs hele programmet her ›

Tilmeld dig her

Pris: 1.000 kr. pr. familie

Tilmeldingsfrist d. 5. august. Der er loft på 70 deltagere. Pladserne tildeles efter princippet om først til mølle. Det vil være muligt at skrive sig på venteliste.

Du kan læse beretninger fra tidligere Forældre-børn seminarer her ›

Vi glæder os!

Foto: Forældre/børn-seminar 2019

*Vi gør opmærksom på, at der tages billeder til arrangementet, som kan blive brugt i Bløderforeningens medier. Vi offentliggør kun billeder, der overholder Datatilsynets retningslinjer for deling af billeder på internettet. Vi offentliggør derfor ikke billeder, hvor vi vurderer, at en person på billedet kan føle sig udstillet, udnyttet eller krænket. Vi er opmærksomme på, at der bør ydes særlig beskyttelse mod børn og unge under 16. Derfor offentliggør vi ikke billeder af børn, der befinder sig i en udsat situation, uden barnets og forælders samtykke – eksempelvis badebilleder eller billeder af stikketræning. Læs mere her

Ønsker du ikke, at Bløderforeningen offentliggør billeder af dig/dit barn, beder vi dig gøre os opmærksomme på det. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker et billede af dig/dit barn fjernet, kan du til enhver tid kontakte os og gøre indsigelse. Har du gjort indsigelse, vil vi ikke offentliggøre billeder af dig/dit barn fra dette arrangement. Ønsker du et billede, der allerede er offentliggjort, afpubliceret, vil vi i videst mulig omfang fjerne billede.

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.