Legater uddeles til økonomisk trængte sjældne borgere

Sjældne Diagnoser uddeler i samarbejde med Hoffmann og Husmans Fond legater på 10.000 kr. til økonomisk trængte sjældne borgere. Du kan som medlem af Danmarks Bløderforening søge et af legaterne.

Legatets formål er at bringe støtte og opmuntring til økonomisk trængte patienter med sjælden sygdom og/eller handicap. Og til økonomisk trængte børnefamilier, hvor ét eller flere børn har en sjælden diagnose.

Hvem kan søge?
For at ansøge om legatet, skal man opfylde følgende krav:

• Være voksen med en sjælden diagnose og være i økonomisk trang
  • Være forældre til ét eller flere børn med en sjælden diagnose, hvor familien er økonomisk trængt
  • Være medlem af Danmarks Bløderforening og have betalt kontingent i 2022 og 2023.

Sådan søger du

Du kan ansøge online eller pr. post. Sammen med ansøgningsformularen skal du vedlægge din årsopgørelse for 2022. Hvis du er gift eller samlevende, skal din partners årsopgørelse for 2022 også vedlægges.

Du kan læse mere om legatet og finde link til ansøgningsskemaet her >

Ansøgningsfristen er d. 6. november 2023.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål til legatet eller ansøgningsprocessen, kan du kontakte Sjældne Diagnosers sekretariat på tlf. 33 14 00 10, tast 2 fra mandag-torsdag mellem kl. 10 og 14. Sekretariatet kan også kontaktes på mail@sjaeldnediagnoser.dk

Udgivet: 2. oktober 2023

Sjældne Diagnoser

Sjældne Diagnoser er et fælles talerør for mennesker med sjældne sygdomme og handicap. Sjældne Diagnoser er en sammenslutning af 55 af Danmarks små handicapgrupper, heriblandt Danmarks Bløderforening. Sjældne Diagnoser arbejder for at varetage interesserne og forbedre vilkårene for sjældne sygdoms- og handicapgrupper, herunder bløderne.

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.