Udflugtsdag for familier med blødersygdom

Besøg Den Blå Planet i København eller Zoologisk Have i Odense lørdag d. 21. maj sammen med Danmarks Bløderforening. Her venter en hyggelig dag i selskab med andre børn med blødersygdom og deres familier.

Dato: 21. maj 2022

Sted: Den Blå Planet eller Odense Zoo

Bløderforeningen inviterer børn med blødersygdom og deres familier på udflugt. Der er to destinationer – én for familier i vest og én for familier i øst. For familier i vest går turen til Zoologisk Have i Odense. For familier i øst går turen til Den Blå Planet nær København. I kan tilmelde jer den tur, der geografisk passer jer bedst.

Udflugtsturene er en mulighed for at møde andre, der lever med en blødersygdom tæt inde på livet, samtidig med at man kan få en hyggelig og sjov dag med familien.

Program (gælder for begge destinationer):

• 10.00: Vi mødes foran indgangen og siger hej til hinanden, hvorefter I kan gå på udforskning sammen med andre eller på egen hånd.
  • 12.00: Vi samles igen til frokost. Efter en bid mad og lidt snak er der igen fri leg. I må blive i Odense Zoo og Den Blå Planet, så længe I vil – lige indtil lukketid.

Praktisk:
Udflugtsdagen er henvendt familier med børn med hæmofili, von Willebrands sygdom, ITP eller andre blødersygdomme – uanset sværhedsgrad. Søskende er også meget velkomne.

Tilmeldingsfrist: 2. maj 2022

Pris: 200 kr. per familie inkl. entré og frokost.

Tilmeld dig og din familie her ›

Fotos: Billeder fra udflugtsdag i 2020, hvor turen gik til Randers Regnskov og Zoologisk Have i København.

*Vi gør opmærksom på, at der tages billeder til arrangementet, som kan blive brugt i Bløderforeningens medier. Vi offentliggør kun billeder, der overholder Datatilsynets retningslinjer for deling af billeder på internettet. Vi offentliggør derfor ikke billeder, hvor vi vurderer, at en person på billedet kan føle sig udstillet, udnyttet eller krænket. Vi er opmærksomme på, at der bør ydes særlig beskyttelse mod børn og unge under 16. Derfor offentliggør vi ikke billeder af børn, der befinder sig i en udsat situation, uden barnets og forælders samtykke – eksempelvis badebilleder eller billeder af stikketræning. Læs mere her

Ønsker du ikke, at Bløderforeningen offentliggør billeder af dig/dit barn, beder vi dig gøre os opmærksomme på det. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker et billede af dig/dit barn fjernet, kan du til enhver tid kontakte os og gøre indsigelse. Har du gjort indsigelse, vil vi ikke offentliggøre billeder af dig/dit barn fra dette arrangement. Ønsker du et billede, der allerede er offentliggjort, afpubliceret, vil vi i videst mulig omfang fjerne billede.

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.