Udflugtsdag 2023

Tilbring en hyggelig og sjov dag med andre bløderbørn og familier, når Danmarks Bløderforening inviterer på udflugt for hele familien. I kan vælge mellem to udflugter, én går til Ree Park på Djursland og én går til Experimentarium i København.

Dato: 13. maj 2023

Sted: Experimentarium eller Ree Park

Hvem: Bløderbørn (ca. 0-17 år), deres forældre og søskende

Bløderforeningen inviterer børn med blødersygdom og deres familier på udflugt. Der er to destinationer – én for familier i vest og én for familier i øst. For familier i vest går turen til Ree Park på Djursland. For familier i øst går turen til Experimentarium nær København.

Udflugtsturene er en mulighed for at møde andre, der lever med en blødersygdom tæt inde på livet, samtidig med at man kan få en hyggelig og sjov dag med familien.

Program Experimentarium:

• 10.00: Velkomst
  • 10.15: Sæbebobleshow: Hvad er hemmeligheden bag den allerbedste sæbeboble? Vi får præsenteret vores eget private sæbebobleshow, hvor vi får gode råd, tips og tricks til at lave de flotteste sæbebobler.
  • 12.30: Frokost: Vi får serveret sandwich, sodavand og is i caféen til frokost.
  • 17.00: Farvel: I kan boltre jer, få tid til læring, sjov og snak med de andre i Experimentarium helt indtil lukketid klokken 17.

Program Ree Park:

• 10.00: Velkomst
  • 10.50: Togtur: Vi skal en tur med Amerika Expressen. Toget tager os en tur ud på parkens nordamerikanske prærie, hvor man bl.a. kan se bjørne og bisoner. Turen tager cirka 20 minutter.
  • 12.00: Frokost: Vi har fået reserveret TUK-TUK-området til os, hvor vi i bedste picnic-stil skal spise frokost sammen.
  • 13.20: Land Rover Safari: Vi sendes afsted i to hold på safari-tur på Ree Parks egen afrikanske savanne. Her kan man bl.a. se giraffer, strudse og næsehorn. Turen tager cirka 30 minutter.
  • 17.00: Farvel: I er velkommen til at blive i parken helt indtil lukketid klokken 17.

Udflugtsdagen er henvendt familier med børn med hæmofili, von Willebrands sygdom, ITP eller andre blødersygdomme – uanset sværhedsgrad. Søskende er også meget velkomne.

Tilmeldingsfrist: tilmeldingsfristen er udløbet

Tilmeld dig og din familie her >

Fotos: Billeder fra udflugtsdag i 2022 og 2020.

*Vi gør opmærksom på, at der tages billeder til arrangementet, som kan blive brugt i Bløderforeningens medier. Vi offentliggør kun billeder, der overholder Datatilsynets retningslinjer for deling af billeder på internettet. Vi offentliggør derfor ikke billeder, hvor vi vurderer, at en person på billedet kan føle sig udstillet, udnyttet eller krænket. Vi er opmærksomme på, at der bør ydes særlig beskyttelse mod børn og unge under 16. Derfor offentliggør vi ikke billeder af børn, der befinder sig i en udsat situation, uden barnets og forælders samtykke – eksempelvis badebilleder eller billeder af stikketræning. Læs mere her ›

Ønsker du ikke, at Bløderforeningen offentliggør billeder af dig/dit barn, beder vi dig gøre os opmærksomme på det. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker et billede af dig/dit barn fjernet, kan du til enhver tid kontakte os og gøre indsigelse. Har du gjort indsigelse, vil vi ikke offentliggøre billeder af dig/dit barn fra dette arrangement. Ønsker du et billede, der allerede er offentliggjort, afpubliceret, vil vi i videst mulig omfang fjerne billede.

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.