Ny artikel om livet med en sjælden sygdom

Mette Christensen fandt først ud af, at hun var bærer af en blødersygdom, da hun fik sin søn Phillip, og familien fandt ud af, at han havde arvet sygdommen.

Mette fandt først ud af, at hun var bærer af en blødersygdom, da hun fik sin søn Phillip. Phillip blev som baby diagnosticeret med hæmofili A. Lægerne kunne fortælle Mette, at sygdommen er arvelig, og at hun derfor måtte være bærer af sygdomsgenet for hæmofili A. Det var en besked, hun ikke havde set komme, men pludselig faldt brikkerne på plads.

Viborg Stifts Folkeblad sætter i denne tid fokus på livet med en sjælden sygdom og skildrer i den forbindelse Mettes fortælling.

Læs hele artiklen om Mettes historie her >>

Udgivet: 12. april 2021