Allan Steen Lynge er genudpeget til Ankestyrelsen

Allan Steen Lynge er blevet genudpeget af Danske Handicaporganisationer (DH) som patientrepræsentant til Ankestyrelsen.

Allan Steen Lynge har været medlem af Ankestyrelsen siden 2018. Allan blev indstillet af Danske Handicaporganisationer (DH) som patientrepræsentant og er nu blevet genudpeget.

Allan arbejder til dagligt som advokat og driver selvstændigt en advokatvirksomhed. Fra 2014-2017 har Allan været DH-repræsentant i Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet (DUKH). Han har her været med til at sætte fokus på retssikkerheden for særligt udsatte borgere og på formidling til borgerne om udviklingen inden for handicapområdet.

Blødersygdom tæt inde på livet

Allan er selv pårørende, da han har en søn med en blødersygdom. Allan har derfor en erfaring med og en indsigt i de daglige udfordringer, som mange oplever ved et skjult handicap i mødet med både den kommunale forvaltning og andre institutioner.

Hvad er Ankestyrelsen

Ankestyrelsen er en klagemyndighed, der behandler og afgør indleverede klager, koordinerer praksis og laver undersøgelser om udviklingen på social- og beskæftigelsesområdet.

Du kan læse mere om Ankestyrelsens arbejde og afgørelser her ›

Stort tillykke fra Danmarks Bløderforening!

Udgivet: 11. februar 2022

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.