Godt nyt om bløderappen

Så er der endelig godt nyt om bløderappen. Efter at appen i længe ikke har været mulig at tilgå, efter Journl i foråret gik konkurs, så er den nu oppe at køre igen. Desværre kan patienter tilknyttet AUH stadig opleve problemer.

Efter Journl’s konkurs i foråret er appen nu igen oppe at køre. Det betyder, at bløderpatienter igen kan tilgå appen og registrere medicinforbrug og blødninger.

Desværre har Region Midtjyllands IT-systemer stadig udfordringer. Så patienter tilknyttet Aarhus Universitetshospital kan fortsat opleve ikke at kunne få adgang til appen. Der arbejdes på at få regionen til at løse problemet hurtigst muligt.

Nyt firma bag Bløderappen
I begyndelsen af mart 2022 indgav firmaet Journl, som stod bag den tekniske udvikling af bløderappen, konkursbegæring.

Nu har firmaet Enversion købt bløderappen og den platform, som appen er en del af. Det betyder, at der igen kan komme gang i udviklingsarbejdet – eksempelvis at sikre, at børnefamilier også kan registrere deres barns blødninger og medicinforbrug på sigt.

Appen er udviklet i samarbejde mellem læger og patienter, og både hæmofilicentrene på Rigshospitalet og Aarhus Universitetshospital samt Bløderforeningen arbejder sammen om fortsat udvikling af appen.

Enversion arbejder på en supportløsning, men indtil den er på plads, bedes man kontakte sin hospitalsafdeling, hvis man ikke kan få adgang til appen.

Udgivet: 16. august 2022

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.