Antallet af lodsælgere runder 100

Medlem nummer 100 har i dag meldt sig til at sælge lodder til fordel for blødere, ITP'ere og von Willebrandt'er i Danmark. Er du nummer 101?

Aldrig har så mange medlemmer støttet op om Danmarks Bløderforenings landsindsamling! I dag har medlem nummer 100 meldt sig under fanen for at sælge lodder til fordel for blødere, ITP’ere og von Willebrandt’er i Danmark.

Har du ikke meldt dig til landsindsamlingen, kan du nå det endnu. Der er altid brug for flere lodsælgere. Sælger du bare 25 lodder, gør du en stor forskel for din forening.

Lodderne kan sælges indtil den 31. december 2010.

Meld dig som lodsælger (lukket for tilmelding).

Behov for flere skoler
Mens antallet af medlemmer, der melder sig til landsindsamlingen, aldrig har været højere, er det gået trægt med at få skoler og sportsklubber til at hjælpe til i år.

”I år har kun 11 skoler meldt sig til at sælge lodder. Sidste år var der 17 skoler. Hver elev sælger i gennemsnit 25 lodder. En klasse på 25 elever sælger derfor i gennemsnit 625 lodder. Derfor gør det en stor forskel, at der er otte skoler mindre i år end sidste år", fortæller sekretær Susan Langkilde og fortsætter:

"Jeg vil gerne opfordre alle forældre med skolebørn til at hjælpe os med at hverve skoler. For eksempel ved at hænge vores plakat op på skolens læreværelse. Selv om ens børns egen klasse ikke vil samle ind, kan det jo være at en anden klasse vil.”

Download plakaten her eller ring på telefon 33 14 55 05. Så sender vi den gerne med posten.

Overskuddet går til aktiviteter og støtte til medlemmerne
Overskuddet fra salget af lodder gør det blandt andet muligt for os at holde sommerlejr for bløderbørnforældre/børn-seminar, 50+-seminar og årsmøde. En succesfuld landsindsamling er også en forudsætning for, at vi kan rådgive, støtte og informere medlemmerne og deres familier og udbrede kendskabet til blødersygdomme i offentligheden såvel som over for myndigheder og institutioner.

Du kan også vinde
Vil du være med til at gøre en forskel for din forening ved at sælge lodder, deltager du samtidig i lodtrækningen om at vinde to gavekort til en værdi af 150 kroner til Netto. Det medlem, der sælger flest lodder vinder 300 kroner til en valgfri butik.