Årets donationer via ENGODSAG er gjort op

Juletid er gavetid, og Bløderforeningen har lige fået en dejlig gave fra e-handlende medlemmer og andre med et godt øje til foreningen. ENGODSAG har nemlig lige offentliggjort årets donationer, som e-butikker har givet velgørende organisationer, når de handlende har bedt dem om det.

Der er i alt samlet 2.511,99 kr. ind via ENGODSAG til Bløderforeningen i år. Det er en betydelig stigning i forhold til sidste år, hvor vi modtag under 300 kr. herfra. Stigningen skyldes uden tvivl, at ENGODSAG har udviklet det lille stykke software Det Gode Program, som man kan downloade på sin computer. Programmet blev lanceret først i 2006.

Det Gode Program gør internetbrugeren opmærksom på, hver gang han eller hun går ind på en e-butik, som gerne vil donere en del af købsprisen til en velgørende organisation efter den handlendes valg. Programmet spørger, om internetbrugeren ønsker at donere en del af købsprisen til en organisation, fx Bløderforeningen, hvis han eller hun køber noget på sitet. Siger brugeren ja, bliver en del af den eventuelle købspris automatisk doneret videre.

Vi vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til alle jer, der har valgt at downloade Det Gode Program og støtte Bløderforeningen, når I handler på nettet! Vi håber, at endnu flere i fremtiden vil begynde at benytte sig af den mulighed, der ligger i konceptet. Jo flere der har downloadet Det Gode Program og favoriserer Bløderforeningen, jo flere penge bliver der samlet ind til at støtte vores aktiviteter. For mange internethandler små, kan samle sig til en pæn sum penge.

Hvis du downloader Det Gode Program inde fra vores hjemmeside, er programmet automatisk indstillet til, at det er Bløderforeningen, du ønsker at støtte. Programmet er gratis og sikkert at bruge. Du kan læse mere om det og downloade det her.

Hvis du vil se, hvordan alle donationerne via ENGODSAG fordeler sig på de forskellige organisationer, kan du se det her.