Bløder-nyt på europæisk plan

Danmarks Bløderforening er medlem af sammenslutningen af europæiske bløderforeninger, European Haemophilia Consortium.

European Haemophilia Consortium, der også lyder den mere mundrette forkortelse EHC, er den europæiske sammenslutning af bløderforeninger. Paraplyorganisationen huser 43 europæiske bløderforeninger, og de arbejder for at forbedre forholdene for blødere i Europa.

EHC følger med i, hvad der sker på EU-niveau af interesse og relevans for bløderne. For eksempel engagerer de sig i arbejdet med grænseoverskridende behandling, også kendt som cross boarder-direktivet.

Nyhedsbrev
Den europæiske paraplyorganisation udsender årligt to nyhedsbreve, hvor læsere kan få mere information om EHCs arbejde, om nogle af medlemsforeningernes arbejde og om kommende europæiske arrangementer.