Bløderforeningen i foretræde hos sundhedsudvalget

Danmarks Bløderforening var onsdag den 16. januar 2008 i foretræde for Folketingets sundhedsudvalg.

Baggrunden for foretrædet er, at den statslige støtte til Bløderforeningens arbejde for hiv-smittede blødere bortfaldt i 2007. Formålet med foretrædet er derfor at gøre sundhedsudvalget opmærksom på, at bortfaldet af en bevilling på 500.000 kr. betyder en markant forringelse af den hjælp og støtte, de hiv-smittede blødere kan få.

Terkel Andersen, formand for Danmarks Bløderforening, udtaler efter foretrædet:

- Det er mit indtryk, at politikerne lyttede efter, hvad vi sagde. Vi gjorde os umage for både at illustrere, hvori vores problemer består og hvordan de løses. Nu må vi se om velviljen rækker til også tage de næste relevante skridt til at sikre Bløderforeningens muligheder for fortsat at have et støtte-arbejde for de hiv-smittede blødere.

Bløderforeningens delegation udleverede under foretrædet et uddybende papir om sagen.