Danmarks Bløderforening er månedens forening

Paraplyorganisationen Sjældne Diagnoser sætter i april måned fokus på Danmarks Bløderforening. Det sker via det elektroniske nyhedsbrev, hvori foreningen sættes i centrum som månedens forening.

Danmarks Bløderforening er månedens forening i apriludgaven af Sjældne Diagnosers elektroniske nyhedsbrev. Nyhedsbrevet indeholder en beskrivelse af foreningen, dets arbejde, aktiviteter og fremtidsvisioner.

Medlemsforeningerne kommer til orde
Hver måned sætter Sjældne Diagnoser fokus på én af dens 42 medlemsforeninger ved at lade dem komme til orde i det elektroniske nyhedsbrev, der bliver læst af godt 260 mennesker med interesse for sjældne sygdomme og handicap. Opmærksomheden på den enkelte forening skaber rum for vidensdeling og erfaringsudveksling medlemsforeningerne imellem.
I april er turen kommet til Danmarks Bløderforening.

Formanden beskriver foreningen
Formand Terkel Andersen har lavet en beskrivelse af Danmarks Bløderforening. Heri fortæller han blandt andet om foreningens mange aktiviteter og arbejdsopgaver samt Vision 2020.

Læs beskrivelsen af Danmarks Bløderforening i pdf-format her »
Se Sjældne Diagnosers nyhedsbrev for april måned her »