Flere ændringer på Rigshospitalet

Danmarks Bløderforening har erfaret, at også overlæge Jørn Dalsgaard-Nielsen stopper i Enhed for leukæmi, koagulation og godartede blodsygdomme på Rigshospitalet.

I sidste uge kunne Danmarks Bløderforening her på hjemmesiden fortælle, at overlæge Andrea Landorph pr. 1. oktober 2013 stopper på Enhed for leukæmi, koagulation og godartede blodsygdomme på Rigshospitalet.

Nu har foreningen erfaret, at også overlæge Jørn Dalsgaard-Nielsen har valgt at stoppe som overlæge i enheden formenttlig ved årets udgang.

Møde den 1. oktober
Danmarks Bløderforening finder udviklingen særdeles bekymrende. Den 1. oktober mødes formand Terkel Andersen og sekretariatsleder Karen Binger Holm med enhedens ledelse, og på det møde forventer foreningen at få ledelsens bud på, hvordan bløderbehandlingen fremadrettet vil blive varetaget, således at bløderne i Østdanmark kan føle sig trygge i behandlingssystemet.

Vi forventer at kunne fortælle mere nyt her på hjemmesiden efter den 1. oktober.