Historisk tidsskrift om Bløderforeningen

Det seneste nummer af Handicaphistorisk tidsskrift sætter fokus på Danmarks Bløderforening og mennesker med blødersygdom.

Birgit Kirkebæk og Lasse Rydberg, der selv er bløder, har i den seneste udgave af Handicaphistorisk Tidsskrift sat Danmarks Bløderforening og livet med blødersygdom under lup.
I tidsskriftet skriver de om foreningens virke og udvikling samt om, hvordan det er og har været at leve med en blødersygdom. Tidsskriftet indeholder interviews med blandt andre Terkel Andersen, formand for Danmarks Bløderforening, og Theis Bacher, der sidder i bestyrelsen.

Bogen indeholder også Lasse Rydbergs egen beretning om et liv med blødersygdom, der blev opdaget sent i livet, samt en anmeldelse af Palle Lykke Ravns bog ”En dag ad gangen – en historie fra blødersagen”.

”Danmarks Bløderforening – og mennesker med blødersygdom” er udkommet på Dansk Psykologisk Forlag og kan købes for 135 kroner.

Du kan læse mere om bogen og købe den her »