Kom til årsmøde 2011

Det er svært at spå - især om fremtiden. Men at der tegner sig nye muligheder for behandling, og at nye udfordringer hele tiden opstår, er ganske vist. På årsmøde 2011 sætter vi fokus på nogle af mulighederne og udfordringerne.

Lørdag den 2. april 2011
Lørdag eftermiddag præsenterer foreningen en ny pjece om at leve med ITP. Der bliver plenum-debat om ITP med indlæg fra både den lægefaglige front og fra patienter og pårørende.

Derefter er det tid for et caféarrangement under overskriften ”Bløderforeningens dilemmaer”. Med udgangspunkt i visionen ”Bedre bløderliv 2020” sættes spot på en række udfordringer og dilemmaer. Hæv stemmen og bliv hørt.

Sidst på eftermiddagen afholdes flere parallelle workshops: Ældre blødere får mulighed for at prøve en helt ny motionsform, og pårørende kan tale med hinanden om de udfordringer, de møder i dagligdagen. Der er også workshops for de unge, for kontaktpersoner og von Willebrand’ere.

Efter middagen afholdes auktion – husk at medbringe effekter!

Søndag den 3. april 2011
Søndag formiddag afholdes generalforsamling. Dirigent bliver Arne Rolighed, tidl. Sundhedsminister og direktør i Kræftens Bekæmpelse, nuværende formand for Danske Pensionister.

Herefter holder lektor ved Århus Universitet, Jacob Giehm Mikkelsen, foredrag om genterapi og hæmofili. Der vil blive givet en status på forskningen og de lovende resultater, der netop nu er ved at blive skabt.  Parallelt hermed holdes ITP-møde om bl.a. det fremtidige arbejde.

Se det fulde program her»
Meld dig til årsmødet her»