Resultater fra ITP-undersøgelse

Danmarks Bløderforening gennemførte i slutningen af sidste år en undersøgelse af kroniske ITP-patienters livskvalitet. Nu har Bløderforeningen modtaget resultater fra undersøgelsen.

Det var muligt for både medlemmer og ikke-medlemmer at deltage i undersøgelsen ved at besvare et omfattende, on-line spørgeskema, hvilket var muligt frem til midten af december 2009.

69 kroniske ITP-patienter – både børn og voksne – deltog i undersøgelsen, heraf 48 medlemmer af Bløderforeningen.

The Nielsen Company har stået for analyse af data, og nu har Bløderforeningen modtaget et større materiale med resultater fra undersøgelsen. Det indeholder mange spændende informationer om kroniske ITP-patienters liv med sygdommen – om bl.a. symptomer, behandling, bivirkninger, indvirkning på det sociale liv og egne og familiens bekymringer.

Bløderforeningen er nu ved at nærstudere data og sikre detaljer og uddybninger, hvor det er nødvendigt. Foreningen glæder sig til at kunne præsentere resultaterne for en større kreds.

Foreningen vil bl.a. præsentere resultater og hovedpointer på foreningens årsmøde for medlemmer, ligesom der vil blive gået i dybden med undersøgelsen i medlemsbladet BløderNyt, der udkommer i juni 2010. Dertil vil resultater også på et senere tidspunkt blive præsenteret her på hjemmesiden.