Undersøgelse af ITP-patienters livskvalitet

Danmarks Bløderforening gennemfører i øjeblikket en undersøgelse af kroniske ITP-patienters livskvalitet. Alle med kronisk ITP kan deltage – både voksne og børn, medlemmer og ikke-medlemmer af Bløderforeningen.

Har du oplevet, at andre mennesker har mistanke om, at blå mærker skyldes fysisk vold? Hvor ofte har du været generet af træthed eller udmattelse, som du mener skyldes din kroniske ITP? Påvirker bivirkninger til ITP-behandlingen din livskvalitet?

Det er nogle af spørgsmålene i den undersøgelse, som Bløderforeningen i øjeblikket gennemfører om kroniske ITP-patienters livskvalitet. Undersøgelsen vil skaffe indblik i, hvordan det opleves at have ITP, og hvor meget det påvirker hverdagen og den enkeltes muligheder.

Undersøgelsen dækker både voksne og børn med kronisk ITP, ligesom både medlemmer og ikke medlemmer af Bløderforeningen kan deltage – og læse om resultaterne efterfølgende.

Resultaterne af undersøgelsen vil blive præsenteret her på hjemmesiden og i medlemsbladet BløderNyt.