Vinderklassen af landslotteriet 2009 på besøg

Solen stod højt på himlen, da LÆS1 fra Nordvangskolen i Glostrup lagde vejen forbi Bløderforeningens sekretariat i juni. Eleverne var kommet til København for at fejre, at de havde solgt flest skrabelodder ved Bløderforeningens landslotteri 2009.

Onsdag den 16. juni 2010 besøgte vinderklassen fra landsindsamlingen 2009 Bløderforeningens sekretariat. De ni elever og tre lærere havde taget turen fra Glostrup til København for at indløse den præmie, de har fået for at være den skoleklasse, der solgte flest skrabelodder under landsindsamlingen. Elverne fik en sodavand og et stort tak for deres indsats.

Hver elev fra LÆS1 på Nordvangskolen solgte i gennemsnit 50 lodder, og klassen tjente dermed 1.800 kr. til klassekassen.

”Pengene skal gå til vores lejrtur efter sommerferien. Det er en hemmelighed, hvor vi skal hen, men vi skal være væk i fire dage. De seneste år er det beløb, vi får til lejrture blevet beskåret, så vi er glade for at tjene til lidt ekstra gennem Danmarks Bløderforening og samtidig støtte en god sag”, fortæller klasselærer Birthe Antonsen.

Danmarks Bløderforening får hvert år hjælp fra en række skoleklasser under landsindsamlingen. Klasserne sælger skrabelodder og tjener til gengæld fire kr. per solgt lod. Den klasse, der i gennemsnit sælger flest lodder per elev, vinder en burgermenu på McDonald's og en tur i biografen.

Vinder 11 år i træk
Vinderklassen har deltaget i Bløderforeningens landsindsamling i 11 år i træk og har vundet hvert eneste år! Eleverne fortæller, at de synes, det er sjovt at sælge lodder, som de særligt afsætter til familie og venner.

Onsdag blev sejren fejret med en tur i biografen og burgers på McDonald’s. Til efteråret venter anden del af gevinsten, når klassen tager på lejrtur!