World Hemophilia Day står for døren

Den 17. april er det World Hemophilia Day – en opmærksomhedsdag, hvor der verden over sættes fokus på hæmofili og livet med blødersygdomme. Du kan være med til at skabe fokus om dagen og sagen.

Vil du være med til at skabe fokus omkring blødersygdomme i forbindelse med World Hemophilia Day? Så læs med her. Der er en række ting, du kan gøre:

Landslotteriet – meld dig som sælger
Som noget nyt skyder Danmarks Bløderforening det årlige landslotteri i gang på World Hemophilia Day den 17. april. Vær med til at sprede kendskabet til blødersygdomme og samtidig indsamle penge til foreningens aktiviteter ved at tilmelde dig som sælger.
Læs mere om landslotteriet og tilmeld dig her »

Bær rødt og upload dit billede på facebook
Et af kendetegnene ved World Hemophilia Day er, at man markerer dagen ved at bære rødt tøj på selve dagen. Tag et billede af dig selv den 17. april, skriv gerne et par linjer om, hvordan du markerer dagen og upload det hele på vores facebookside her »

Indsæt WHD-logoet i din mailsignatur
Du kan også være med til at skabe fokus om dagen ved at indsætte det officielle World Hemophilia Day-logo i din mail og henvise til den officielle hjemmeside www.wfh.org.
Hent logoet her »

Kom til åbent hus-arrangement
Kom til åbent hus-arrangement i foreningens lokaler i København, hvor der vil være oplæg om den historiske udvikling inden for behandlingen af hæmofili, som har betydet en verden til forskel for danske blødere. Du kan komme forbi til et glas rødvin eller rød saftevand mellem kl. 16-18 den 17. april på Frederiksholms Kanal 2, 3. sal i København - og hør formand Terkel Andersen sammen med Palle Skovby fra bestyrelsen fortælle om den historiske udvikling, og hvad den har betydet for henholdsvis den ældre og den yngre generation af blødere.