WFH har fået nyt logo og ny hjemmeside

Verdensorganisationen for blødere (WFH) har fået ny hjemmeside og nyt logo, der skal matche foreningens nutidige profil. Det nye logo forener to meget essentielle ikoner for organisationens virke: en bloddråbe og en klode.

Foto: WFH's nye logo

Det nye logo forener to meget essentielle ikoner for foreningens virke: en bloddråbe og en klode. Bloddråben repræsenterer arbejdet med mennesker med blødersygdomme, og kloden repræsenterer foreningens internationale rækkevidde.

Man kan selvfølgelig stadig finde opdaterede internationale behandlingsvejledninger for både hæmofili og von Willebrands sygdom og de helt sjældne blødersygdomme på hjemmesiden. Der opdateres også løbende nyt om blødersygdom og COVID-19.

Se WFH's nye hjemmeside her ›

Hvad er Verdensorganisationen for blødere (WFH)
WFH er paraply-organisation for over 100 nationale bløderforeninger. Organisationens vision og sigte er at forbedre forholdene for og behandling af mennesker med blødersygdom verden over.

Bl.a. har organisationen iværksat The WFH Humanitarian Aid Program. Et initiativ der har til formål at forbedre adgang til behandling for bløderpatienter i udviklingslande. Via initiativet donerer organisationen behandling til blødere i lande, hvor der er ingen eller kun begrænset adgang til behandling.

Læs mere om The WFH Humanitarian Aid Program her ›

WFH's Verdenskongres
En af WFH’s andre store kapaciteter er Verdenskongressen, som organisationen hvert år afholder. I år afholdes konferencen i Montreal, Canada og virtuelt d. 8.-11. maj.

Kongressen samler behandlere, patienter, medicinalfirmaer og offentlige interessenter til diskussioner om forholdene for og behandlingen af blødere verden over.

Læs mere om konferencen her ›

Udgivet: 10. februar 2022

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.