Forældre/børn-seminar

Hvert år afholder Danmarks Bløderforening et seminar for børn med blødersygdom eller ITP og deres forældre og søskende.

Forældre/børn-seminaret foregår over en en weekend og afholdes som oftest i efteråret. Her får du rig lejlighed til at tale med de andre forældre og møde andre bløderbørn, der er lige så sunde og sprælske som "almindelige" børn.

Det kan være en stor lettelse at tale med nogen, som ved præcis, hvad det er, du snakker om – og som forstår dine tanker, fordi de selv har været/er i samme båd. Her kan I udveksle er faringer, tale om udfordringer og bekymringer for fremtiden. På seminarerne er der også oplæg og gruppearbejde om temaer, som er valgt af forældrene, mens børnene bliver underholdt og passet af børnepasserne.

På seminaret er der også fokus på søskende, og hvordan det er at være søster/bror til et barn med blødersygdom.

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.