Ny film om livet med von Willebrands sygdom

I november kunne Bløderforeningen udgive en ny personlig fortælling om Peter, der er 79 år og har von Willebrands sygdom type 2A.

Peter har en stor del af sit liv ikke haft adgang til behandling. Derfor har Peter oplevet utallige både næse- og ledblødninger og også mange begrænsninger i sin barn- og ungdom. I 1987 blev Peters liv dog revolutioneret, da han nu kunne behandles for sin sygdom. Det var en kæmpe forandring i hans liv, der betød, at han nu var mere fri til at udfolde sig og gøre ting, han ellers ikke kunne tidligere.

I dag er Peter særdeles glad for sin tilværelse, og han nyder, at han kan dyrke de interesser, han holder af.

Se filmen om Peter her:

Video: Peter har von Willebrands sygdom (YouTube-link)

Læs mere om Peters liv med blødersygdom:

Den rette behandling gjorde en verden til forskel

Peter Hauschildt er 78 år og har von Willebrands sygdom i svær grad, men fik først stillet den rette diagnose i sit voksne liv. Det har betydet, at han i den første halvdel af sit liv ikke har fået denne rette behandling for sin blødersygdom.

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.