Beretninger fra 50+ seminaret og Kvindeturen

September har i år stået i medlemsaktiviteternes tegn, og der er blevet afholdt ikke færre end fem arrangementer i de fire weekender i september. Du kan se billeder og læse medlemmernes egne beretninger fra 50+ seminaret og Kvindeturen her på foreningens hjemmeside.

50+ seminaret
Foreningens medlemmer over 50+ og deres pårørende satte i weekenden den 13.-14. september hinanden stævne til en hyggelig og lærerig weekend i Vejle.

Temaet for årets 50+ seminar var Rejser, og weekenden bød bl.a. på et oplæg om det blå EU-sundhedskort og personlige fortællinger om at rejse med en blødersygdom. Afdelingslæge Eva Funding fra Rigshospitalets voksen-hæmofilicenter holdt oplæg omkring, hvilke forberedelser man som bløder bør gøre sig, inden man rejser ud i verden – og så var der også mulighed for at møde H.C. Andersen, der fortalte om sine rejser og mottoet: At rejse er at leve.

50+ seminaret 2014

Kvindeturen
I weekenden fra den 20.-21. september satte foreningens kvinder hinanden stævne på Diakonhøjskolen i Aarhus. Foran dem ventede en weekend med fokus på kvinder og blødersygdom, samt en masse hygge og erfaringsudveksling.

Weekenden bød bl.a. på oplæg ved gynækolog Margit Dueholm fra Gynækologisk Afdeling på Aarhus Universitetshospital, en personlig historie om endometriose og von Willebrands sygdom ved medlem Jacqueline Jensen, et oplæg omkring det øgede fokus på kvinder og blødersygdom ved bestyrelsesmedlem Naja Skouw-Rasmussen og en hyggelig tur til Den Gamle By i Aarhus.

Kvindeturen 2014

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.