Dagbog fra årets bløderlejr

Lørdag den 28. juni drog 14 glade bløderbørn, lejrchef Tem Folmand og hans kone Tina, fire børnepassere og to hæmofilisygeplejersker mod Fyn. Målet var Strib Efterskole ved Middelfart, hvor den 36. bløderlejr løb af stablen. Foran børnene ventede en uge fyldt med sjov og snobrødsbagning, fodbold og fisketur, holdkonkurrencer i det traditionsrige Blødermix – og ikke mindst Stikkeskole.

Siden 1978 har Danmarks Bløderforening årligt afholdt en sommerlejr for bløderbørn. Hvert år i slutningen af juni eller starten af juli inviteres børn og unge mellem 7 og 17 år med blødersygdom eller ITP til at deltage i en uge med fart over feltet.

På bløderlejren får børnene mulighed for at møde andre børn med blødersygdomme, ligesom der også er mulighed for at lære at stikke sig selv i den såkaldte Stikkeskole.

I år foregik bløderlejren i Middelfart, og det blev som altid en uge med et tætpakket og spændende program. Ugen bød bl.a. på en tur i Legoland, fisketur i Lillebælt, holdkonkurrencer i det traditionsrige Blødermix, snobrødsbagning, forældrebesøgsdag og Stikkeskole.

Børnepasser Jens Damsgaard Christensen førte dagbog på sommerlejren, og du kan læse, hvordan ugen løb af stablen her »