Danmarks Bløderforening vinder værtskab for EHC-konferencen

Omkring 300 gæster bestående af patienter, læger og repræsentanter fra medicinalindustrien fra hele Europa ventes til København i begyndelsen af oktober 2020. Danmark Bløderforening skal nemlig være vært for den store EHC-konference i 2020 i København på Hotel Scandic Copenhagen.

Det står klart efter, at Danmarks Blødforening ved den netop afholdte EHC-konference i Bruxelles vandt værtskabet for 2020 efter en tæt og spændende budrunde. Først blev Paris og Geneve valgt fra, og i den afgørende finale stod valget mellem Berlin og København. Her vandt Danmarks Bløderforening med 18 stemmer mod 15.

I Danmarks bud, som foreningen præsenterede i Bruxelles, blev der blandt andet lagt vægt på:

• at… 2020 er året, hvor Danmarks Bløderforening fylder 50 år. EHC-konferencen bliver således en del af jubilæumsfejringen.
  • at… Danmarks Bløderforening ønsker at sætte fokus på individualiseret behandling på EHC-konferencen 2020.
  • at… Danmarks Bløderforening ønsker at styrke de internationale bånd med andre europæiske bløderforeninger blandt andet via et øget samarbejde om sommerlejre.

Bløderforeningens formand, Jacob Bech Andersen, siger om valget af København:

Jeg er ualmindeligt stolt over, at Danmarks Bløderforening i 2020 skal være vært for EHC-konferencen. Der sker mange spændende ting på behandlingsområdet i disse år, og det kommer der helt sikkert endnu mere fokus på ved konferencen i København,” siger Jacob Bech Andersen. Han glæder sig samtidig over den tidsmæssige timing af konferencen i 2020.

2020 bliver et stort år for Danmarks Bløderforening, idet vi fylder 50 år, og derfor kommer vi naturligvis – sammen med en række andre festlige ting – til at bruge EHC-konferencen som en aktiv part i vores jubilæum. Jeg er sikker på, at vi i samarbejde med EHC kommer til at holde et brag af en konference, hvor vi får vist vores fine forening frem på den absolut bedste måde.”

Ved konferencen i Bruxelles var Danmarks Bløderforening repræsenteret ved bestyrelsesmedlem Naja Skouw-Rasmussen, formand Jacob Bech Andersen, ungerepræsentant Alexander Wittrup May, næstformand Tem Folmand og kasserer Christian Krog Madsen.

EHC er talerør for bløderforeningerne i Europa. Læs mere om den europæiske paraplyorganisations aktiviteter her >>

Foreningen sender også en stor tak til Wonderful Copenhagen for hjælp og støtte i udarbejdelsen af Danmarks Bløderforenings bud. Medicinalfirmaerne Bayer og Roche støttede Danmarks Bløderforenings deltagelse i konferencen.

Foto: EHC 2019

Udgivet: 09-10-2018

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.