Efterårets medlemsaktiviteter

Danmarks Bløderforening går et begivenhedsrigt efterår i møde, og du kan være med. Her kan du få et overblik over efterårets medlemsaktiviteter og tilmeldingsfrister.

Forældre/barn-seminaret
Den 4.-6. september 2015, Fredericia

Seminaret henvender sig til hele familien – også raske søskende – og der vil i løbet af weekenden være rig mulighed for både at tale med andre, der også har en blødersygdom tæt inde på livet, ligesom man kan få ny faglig viden og input til, hvordan man håndterer livet med en blødersygdom.

Det koster 1.000 kr. pr. familie at deltage, og der er tilmeldingsfrist den 13. august.

50+ seminaret
Den 19.-20. september 2015, Helsingør

Seminaret henvender sig til blødere, der er fyldt 50 år, og deres ægtefælle, samlever eller kæreste. I år afholdes seminaret i behagelige omgivelser på Hotel Marienlyst i Helsingør, og som altid vil weekenden bestå af en god blanding af faglige oplæg og sociale arrangementer.
Det koster 350 kr. pr. person at deltage, og der er tilmeldingsfrist den 26. august.

Kvindeturen
Den 24.-25. oktober 2015, København

Kvindeturen henvender sig til piger og kvinder med en blødersygdom tæt inde på livet. Også de helt unge piger, der ønsker at deltage i weekendens faglige og sociale aktiviteter, er velkomne i selskab med en voksen.

På Kvindeturen får piger og kvinder mulighed for at mødes og sætte fokus på de problemer, de står overfor. Udover erfaringsudveksling og sociale aktiviteter byder programmet i år på et oplæg ved en zoneterapeut, der fortæller om alternativ symptombehandling.

Det koster 250 kr. pr. person at deltage, og der er tilmeldingsfrist den 21. september.

Hiv-netværket
Den 1. december 2015, København

På World Aids Day den 1. december mødes hiv-netværket i København. Hiv-netværket består af en række blødere, der blev smittet med hiv via deres faktormedicin i 1980erne.

Invitationer vil blive sendt særskilt ud i løbet af efteråret 2015.

Der arbejdes også på at arrangere en patientdag i Odense den 7. november. Patientdagen vil bestå af en række faglige oplæg fra landets hæmofililæger.

Følg med her på hjemmesiden og på Facebook i løbet af efteråret for yderligere information.