Europæisk nyt

European Haemophilia Consortium (EHC) har netop udsendt nyhedsbrevet for august 2015.

I nyhedsbrevet kan du blive klogere på, hvad der sker på hæmofili-området på europæisk plan, ligesom du har mulighed for at læse mere om de enkelte europæiske medlemsforeninger.

Fra side 8 kan du bl.a. læse et referat fra EHC-ungemødet i juli, hvor også Danmarks Bløderforening var repræsenteret.

European Haemophilia Consortium (EHC) er den europæiske sammenslutning af bløderforeninger. EHC arbejder for at forbedre livskvaliteten blandt europæiske blødere. Det skønnes, at der lever omkring 80.000 mennesker med hæmofili i Europa.
Læs mere om EHC på deres hjemmeside her »