Futsal og fysioterapi for alle

På årets Forældre/barn-seminar sættes der fokus på sport og motion. Som noget nyt åbnes der i år op for, at alle medlemmer af foreningen har mulighed for at deltage i nogle af aktiviteterne. Det drejer sig om et oplæg ved en fysioterapeut og introduktion til indendørs fodbold - futsal.

Oplæg og øvelser ved fysioterapeut
Fysioterapeut Søren Baadsgaard fortæller lørdag den 31. august om træningsprincipper for blødere. Alle medlemmer af foreningen er velkomne til arrangementet. Deltager du kun i dette oplæg, kræves ingen tilmelding.

Tid: Lørdag den 31. august, kl. 15.00-17.30
Sted: Hotel Faaborg Fjord, Svendborgvej 175, 5600 Faaborg
Pris: Arrangementet er gratis. Der er mulighed for, på egen regning, at blive og spise middag med de øvrige deltagere. Pris for 355 kr. for voksne og 175 kr. for børn. Aftenkaffe koster 30 kr.

Arrangørerne skriver om arrangementet:
Søren Baadsgaard har mange års erfaring som fysioterapeut inden for eliteidræt bl.a. i Team Danmark og 10 år som fysioterapeut for OB`s superligahold. Han bruger principperne fra arbejdet med idrætsudøvere til at optimere ressourcerne for mennesker med forskellige handicap. RESSOURCERNE er det, vi skal optimere – HANDICAPPET er det, der skal tages hensyn til.

Det er efterhånden alment kendt, at motion er en del af det at få et godt liv. For blødere er dette ingen undtagelse, og det er vigtigt, at man tidligt i livet motiveres til at være aktiv. Vi sætter fokus på træningsprincipper, der skal motivere til bevægelse, forebygge skader og optimere dagligdagsfunktioner/aktivitet for børn og voksne med blødersygdomme. Der vil i workshoppen både indgå teori og praktik, så det anbefales, at I har tøj på, I kan bevæge jer i. Desuden vil der også blive lagt op til debat, så I må gerne forberede spørgsmål.

Futsal med landstræneren
Søndag den 1. august kan du – og fx dine venner – være med når Danmarks Bløderforening inviterer til futsal mini-bootcamp. Aroldo Strack, der er landstræner for det danske herrelandshold i futsal, kommer og underviser alle interesserede i futsal - en alternativ form for indendørs fodbold.

Af hensyn til planlægning…
Vil du – og fx dine venner – være med, er det nødvendigt med tilmelding.
Tilmelding er lukket!

Tid: Søndag den 1. september, kl. 10.30-13.30
Sted: Forum Faaborg, Sundvænget 8, 5600 Faaborg
Pris: Gratis

Arrangørerne skriver om arrangementet:
Futsal er et spil med højt tempo, hvor dine tekniske færdigheder med bolden og dine reflekser bliver udfordret. Din kondition skal være på plads for at kunne holde tempoet, men det er ikke så vigtigt om du er en fysisk mastodont; teknik og hurtighed er i højsædet.

Aroldo Strack er født og opvokset i Rio Grande do Sul i Sydbrasilien, men har boet i Danmark siden 2001. Efter mange år som professionel fodboldspiller i Brasilien og Danmark, koncentrerer han sig i dag om trænergerningen. Siden 2012 har han været ansat som landstræner for DBU’s futsal-landshold.

Aroldo har stor erfaring med træning af børn og unge, og han har stillet sig til rådighed for en mini-bootcamp for medlemmer af Danmarks Bløderforening, hvor han vil give en introduktion til futsal og tage dig gennem en række træningsøvelser.

Læs mere om futsal på her » hvor du også kan se mere om det danske futsal-landshold og Aroldo Strack.

Kom og vær med og tag gerne dine venner med også, når Danmarks Bløderforening holder mini-bootcamp søndag den 1. september 2013 i Forum Faaborg, Sundvænget 8, 5600 Faaborg. Vi starter kl. 10.30, men mød op i god tid og omklædt.

Aroldo Strack og Pelé - foto: Privat

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.