Helhedsorienterede patientforløb

Danmarks Bløderforening har deltaget i en arbejdsgruppe under Danske Regioner, som har udarbejdet et nyt inspirationskatalog om helhedsorienterede patientforløb. Med udgangspunkt i seks cases giver kataloget konkrete eksempler på, hvad det kræver at skabe mere sammenhæng i patientforløb, og hvordan patienter bliver inddraget, så de oplever deres forløb som trygge og meningsfulde.

Bløderne indgår ikke som case, Bløderforeningen har været med til at kvalificere de problemstillingerne og elementer, som går igen på tværs af kroniske patientforløb.

Parterne bag inspirationskataloget er Dansk Sygeplejeråd, Lægeforeningen, Danske Lægesekretærer, FOA, Kommunernes Landsforening, Danske Regioner, Danmarks Bløderforening og på vegne af Danske Patienter: Sjældne Diagnoser og Kræftens Bekæmpelse.

Kataloget er et resultat af indsatsen Helhedsorienterede Patientforløb i regi af Borgernes Sundhedsvæsen.

Læs mere om Borgernes Sundhedsvæsen her >>

Udgivet: 04-05-2018

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.