ID-kort til medlemmer med ITP

Bløderforeningen tilbyder nu ID-kort til sine medlemmer med ITP.

Medlemmer med ITP har efterspurgt muligheden for at få et ID-kort, der kan oplyse om sygdommen i tilfælde af alvorlige ulykker, bevidstløshed eller lign. – i stil med de ID-kort blødere kan få udstedt på hæmofilicentrene.

Da der ikke findes centrale behandlingscentre for ITP-patienter til at varetage en sådan opgave, har Danmarks Bløderforening valgt at tilbyde sine medlemmer med ITP at udarbejde ID-kort.

Bløderforeningen har indhentet eksempler på ITP ID-kort produceret i Sverige og England til inspiration. En håndfuld medlemmer har givet deres oplysninger til brug for at producere testkort, og efter deres og sundhedspersonales tilbagemeldinger er produktionen nu gået i gang. Kortet kan dog ændre form/indhold, hvis tilbagemeldinger viser behov for dette.

Kort til medlemmer med blødersygdom
Blødere skal kontakte hæmofilicentrene, der udsteder ID-kort, hvis de mangler et (opdateret) ID-kort.