Kvinder med blødersygdom får eget logo

Foran en fyldt sal på Bløderforeningens årsmøde blev logoet til kvindekampagnen #Blødt igennem afsløret. Logoet skal pryde kampagnen, som vil udbrede kendskabet til kvinder med blødersygdom.

Bløderforeningen satte to biografbillet på højkant til den person, som kunne designe det bedste logo til kampagnen #Blødt igennem. Fra Aalborg til Rødby strømmede de gode bud ind. Bløderforening vil gerne sige tusind tak til alle, som har brugt tid og kræfter på konkurrencen.

Vinderlogoet er valgt pga. det intuitive design. Det er en genkendelig situation visualiseret på en sød og sjov måde. Designet er enkelt, feminint og moderne. Logoet kan desuden skaleres og bruges i forskellige størrelser uden at budskabet går tabt.

Vinderlogoet er lavet af designundersviser Line Høj, som til daglig har sin gang på Erhvervsakademiet Sydvest i Esbjerg. Line siger om sit eget logo:

”Logoet er en kombination af en god numse og to hjerter. Logoet italesætter kampagnen direkte og uden omsvøb - her er en kvinde, der er blødt igennem. Det er et stiliseret design som lige kræver, at man kigger en ekstra gang for at afkode elementerne”

Tusind tak til Line for det flotte logo!

Læs mere om kampagnen Bløderforeningens kvindekampagne #Blødt igennem her >>

Udgivet: 24-04-2018