Mindeord over Hans Henrik Paulsen

Det er med stor sorg, at Danmarks Bløderforening har modtaget besked om, at Hans Henrik Paulsen er død mandag d. 26. februar 2018 efter flere ugers kritisk sygdom.

Hans var gennem mange år en af de bærende kræfter i Danmarks Bløderforening. Allerede i 1974 blev Hans valgt ind i foreningens bestyrelse, hvor han gennem 37 år, både som næstformand og senere som kasserer, var med til at udvikle foreningen, til det den er i dag. Hans var uddannet socialrådgiver og en stor drivkraft i foreningens arbejde for etablering af et psykosocialt rådgivningstilbud for de hivsmittede blødere og deres familier. I de svære år, hvor foreningen ikke selv kunne tilbyde professionel rådgivning, bistod Hans mange blødere og familier med støtte og rådgivning.

Selvom Hans i 2011 valgte at træde ud af bestyrelsen, fortsatte han med at være aktiv: Han var kasserer for Forsknings- og Støttefonden og har ad flere omgange været udpeget som patientrepræsentant i Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn.

Jacob Bech Andersen, formand for Danmarks Bløderforening, udtaler om Hans:

Hans er en af de kæmper, vi kan takke for, at vi har den forening, vi har i dag. Han var et meget stort og dejligt menneske, som havde en stor berøringsflade i foreningen. Hans kæmpede gennem mange år selv med sygdom og alligevel havde han altid overskud til at lægge øre og skulder til, hvis man havde brug for det. Vi er mange, der vil savne ham.”

Hans blev 65 år.

Danmarks Bløderforening sender mange tanker til Hans’ familie i denne svære tid.

Bisættelsen finder sted fra Hendriksholm Kirke, Damhus Blvd. 70, 2610 Rødovre, på onsdag den 7. marts kl. 13

Udgivet: 28-02-2018