Nyt samarbejde med psykolog Vibeke Fonnesbech Klærke

Bløderforeningen har indgået et samarbejde med psykolog Vibeke Fonnesbech Klærke om telefonisk psykologrådgivning af foreningens medlemmer.

Medlemmer kan ringe om psykiske udfordringer og vanskeligheder i forhold til blødersygdomme og få en støttende samtale i telefonen. Samtalen kan også afklare om familien har brug for mere hjælp, for eksempel i form af psykologsamtaler eller anden form for støtte.

Vibeke har en særlig interesse for og viden om blødersygdomme, idet hun selv er anlægsbærer af hæmofili B og har hæmofili i mild grad. Hun er mor til to drenge uden hæmofili og har en nevø med hæmofili B i svær grad.

Vibeke Fonnesbech Klærke tilbyder telefonisk psykologrådgivning den sidste torsdag i måneden.

Man kan ringe fra den 31. januar på telefon 4217 8886 i tidsrummet kl. 11-13.

Ordningen er forbeholdt og gratis for medlemmer af Danmarks Bløderforening.

Læs mere om ordningen her >

Udgivet: 10-01-2019