Repræsentantskabsmøde i DH

Danske Handicaporganisationer, som Danmarks Bløderforening er medlem af, har netop afholdt deres repræsentantskabsmøde. Suppleant i Danmarks Bløderforenings bestyrelse, Palle Lykke Ravn, var med.

Fredag den 9. og lørdag den 10. maj satte repræsentanter fra Danske Handicaporganisationers 32 medlemsforeninger hinanden stævne til det 80. repræsentantskabsmøde i regi af paraplyorganisationen. Palle Lykke Ravn deltog for Danmarks Bløderforening.

Stig Langvad genvalgt
På mødet fremlagde formand for DH, Stig Langvad, sin mundtlige beretning, hvor han fortalte om udfordringer og sejre i året, der er gået. Han lagde vægt på, at DH i 2014 fortsat vil arbejde videre med tre prioriterede emner: Inklusion i folkeskolen, retssikkerhed og tilgængelighed.

Stig Langvad blev genvalgt som formand, og han går dermed ind i sit 15. år som formand for Danske Handicaporganisationer.

Ny forening optaget
Danmarks Lungeforening havde søgt om optagelse i Danske Handicaporganisationer forud for mødet, og foreningen blev optaget på repræsentantskabsmødet. Danske Handicaporganisationer tæller dermed nu 33 medlemsforeninger.

Et nyttigt medlemsskab
Udover at være suppleant i Danmarks Bløderforenings bestyrelse er Palle Lykke Ravn også medlem af bestyrelsen af lokalafdelingen af DH i Struer, ligesom han også er aktiv i Handicaprådet i Struer. Han fortæller, at han havde en god oplevelse på repræsentantskabsmødet:

- Det har været en rigtig god oplevelse at deltage i Danske Handicaporganisationers repræsentantskabsmøde. Det er første gang, jeg er med, og man skal lige have det hele under huden, have noget at sammenligne med og få lært nogle mennesker at kende. Der er god mulighed for at udveksle erfaringer, og jeg er helt sikker på, at vi som forening kan hente en masse nyttigt fra vores medlemskab af Danske Handicaporganisationer.

Foto: Palle Lykke Ravn

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.