Skal du med på Kvindetur?

I weekenden den 20.-21. september mødes kvinderne i Danmarks Bløderforening til en hyggelig tur, hvor der sættes fokus på kvinder og blødersygdom. Nu kan du sikre dig en plads – tilmeldingen er åben.

Blødersygdom forbindes ofte med mænd, og kvinder med blødersygdom eller ITP bliver derfor hurtigt en lidt overset gruppe. Men mange kvindelige blødere og bærere døjer også med problemer knyttet til blødersygdommen.

Derfor arrangerer Danmarks Bløderforening en årlig weekendtur for foreningens piger og kvinder, hvor der er god tid til erfaringsudveksling og hygge, og der samtidig bliver sat fokus på kvindernes udfordringer med blødersygdom og ITP.

Turen går til Aarhus
I år foregår Kvindeturen på Diakonhøjskolen i Højbjerg nær Aarhus fra lørdag den 20. september til søndag den 21. september. Alle kvinder i alle aldre med tilknytning til blødersygdom er velkomne – dvs. kvindelige bærere og blødere, kvinder med ITP og kvinder, der er i familie med en person med blødersygdom. Også de yngre piger, der begynder at have udfordringer med deres blødersygdom eller ITP, opfordres til at deltage.

Tilmelding og praktiske informationer
Det koster 250 kroner pr. kvinde at deltage i Kvindeturen. Beløbet dækker over ophold, forplejning og entre-udgifter. Beløbet bedes indbetalt på foreningens konto 7040-1106847 i forbindelse med tilmeldingen.

Tilmeldingen er bindende, og der er tilmeldingsfrist den 11. august.

Billedet her er fra Kvindeturen 2013.