Symposium om blødersygdom i Malmø

Den svenske bløderforening afholder i år sit Aroseniussymposium i Malmø. Symposiet byder bl.a. på et oplæg ved en af pionererne inden for forskning i blødersygdom og –behandling, nemlig professor emerita Margareta Blombäck. Det er også muligt for danske blødere at deltage.

Udover oplægget ved Margareta Blombäck byder symposiet også på oplæg om bl.a. genterapi og behandling af blødersygdom ved svenske hæmofililæger. Dertil bliver årets Aroseniusstipendier uddelt.

Tid: 22 oktober med start kl. 10.00

Sted: Malmö Börshus,Skeppsbron 2,Malmø

Pris: 350 Svenske kroner

Program: Se programmet på Aroseniusfondens hjemmeside »

Tilmelding: hos den svenske bløderforening på mail: info@fbis.se - senest d. 3. oktober

Aroseniumsymposiet har sit navn efter den kendte svenske maler Ivar Arosenius (1878 – 1909), der led af blødersygdom.