Terkel Andersen fylder 60 år

Bløderverdenen har traditionelt set været temmelig mandsdomineret, men de senere år er der kommet stigende fokus på kvinder og blødersygdom. Gynækolog og hæmofilisygeplejerske opfordrer kvinderne til at tage hånd om deres blødersygdom.

Da Terkel Andersen blev født, var bløderlivet et helt andet, end det er i dag. Dengang var gennemsnitslevealderen for en dreng med svær blødersygdom ikke længere end ind i de første teenageår. Dengang var der garanti for månedlange hospitalsindlæggelser på børneafdelinger, hvor det endnu ikke var standard, at børn havde adgang til smertebehandling, og dengang var børnene kun tilladt besøg af forældrene én gang i ugen.

Rigtig meget er blevet bedre siden da, og Terkel Andersen har med sin person og sit virke som formand for foreningen spillet en stor rolle i arbejdet med at forbedre vilkårene for mennesker med blødersygdomme – både i Danmark og internationalt.

Politiken, Jyllands-Posten og Fyens Stiftstidende har blandt andre omtalt den runde fødselsdag. Læs mere her >>

Danmarks Bløderforening ønsker Terkel Andersen rigtig stort tillykke med dagen!

Reception den tirsdag 9. maj
Terkel Andersen har været formand for Danmarks Bløderforeningen i 32 år. Men i år har han valgt ikke at genopstille ved generalforsamlingen den 22. april 2017.
Foreningen holder reception for Terkel Andersen tirsdag den 9. maj 2017. Receptionen finder sted kl. 15.30-18.00 i Danske Patienters mødelokale på Kompagnistræde 22, 1. sal, 1208 København K. Her vil der være anledning til at hilse på foreningens nye formand.