TV: Fra offer til kriger

Lørdag den 2. maj kunne man på TV2 Østjylland se bestyrelsesmedlem Palle Skovby i dokumentaren Fra offer til kriger.

I dokumentaren følger vi Palle Skovby og en række andre hiv-positive mennesker, der har deltaget i et 3-årigt coachingforløb med indianeren Hawk of the Yellow Wind.

Et alternativt behandlingsforløb
Det kan være en psykisk hård belastning at med leve hiv, og Infektionsmedicinsk Afdeling i Skejby havde derfor arrangeret coachingforløbet som en form for pilotprojekt, hvor der bliver taget hånd om hele mennesket – både den fysiske tilstand og det mentale helbred.

Palle Skovby blev smittet med hiv via sin faktormedicin i forbindelse med den såkaldte Blødersag i 1980erne. I programmet kan du høre ham fortælle om sit liv og det alternative gruppeforløb.