Gratis færger, gratis handicapkørsel og ledsager på rejsepas

Igen i år har Folketinget vedtaget en sommerpakke, som gør det lidt billigere at komme ud og nyde det danske sommerland.

Folketinget har igen i år vedtaget en sommerpakke. Med den indføres blandt andet gratis færgebilletter på indenrigsrejser både for gående, cyklister og biler med handicapparkeringskort.

I modsætning til sidste års sommerpakke bliver det valgfrit for operatørerne af færger, hvilke afgange der skal være gratis. Det sker for sikre, at færgerne ikke bliver så fyldte, at de lokale øboere ikke kan komme med.

Der er også mulighed for gratis ture med handicapkørsel og at kombinere rejsepas med handicap-/ledsagerbillet.

Ordningen kommer til at gælde fra juli til og med september.

Læs mere på Danske Handicaporganisationers hjemmeside >

Udgivet: 23. juni 2021