Sommerudgave af BløderNyt på gaden

For nylig udkom en spritny udgave af BløderNyt med seneste nyt i bløderregi. Heri kan du bl.a. læse om ITP's påvirkning af krop og sind, patienter i kliniske forsøg og om 22-årige Anna, der har fået diagnosticeret von Willebrands sygdom.

For nylig udkom et spritny nummer af BløderNyt med de seneste nyheder i bløderregi.

Hør om resultaterne af sygeplejerske Cecilie Clausens undersøgelse om, i hvilken grad bløderne følger deres anbefalinger til behandling, og om det har en sammenhæng med deres livskvalitet (s. 6).

Bliv klogere på, hvilke processer nye behandlinger går gennem, før de tages i brug, og hvad det kræver af patienter at være med i kliniske forsøg af nye behandlinger i pipeline (s. 8).

Læs også seneste nyt fra registerstudie om, hvordan blodsygdommen ITP og behandlingen heraf påvirker krop og sind (s. 10).

Var postkassen tom?
Har du ikke modtaget BløderNyt på trods af, at du er medlem? Så kan det være, vi ikke har din rette adresse. Ret dine medlemsoplysninger her › eller send os en mail på dbf@bloderforeningen.dk

Udgivet: 31. juli 2023

Læs bladet her:

BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.